Kalite Politikamız

AK PLASTİK VE METAL A.Ş olarak;

 

  • ISO 9001:2015 kalite yönetim sisteminin etkinliğini sürekli denetleyerek ve gerekli iyileştirmeleri gerçekleştirerek yürütmeyi

 

  • Kalite standartları, müşteri ve diğer şartlara göre çalışmalarımızı yürütmeyi ve kalite yönetim sisteminin etkinliğini sürekli iyileştirmeyi ve uygulanabilir şartları sağlamayı

 

  • İşçi sağlığı iş güvenliği ile ilgili yürürlükteki yasa ve yönetmeliklere uymayı

 

  • Tüm çalışanlarımızın kalite yönetim sistemine katılımını, eğitimlerini ve sistem memnuniyetini sağlamayı

 

  • Şirketimizde yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımları cesaretlendirmeyi

 

  • Müşteri odaklılık vizyonu ile hareket etmeyi ve müşteri memnuniyetini arttırmayı

 

  • Tedarikçilerimizle sürekli iş birliği yaparak, etkin iletişim ile hızlı ve etkin çalışma sistemi oluşturmayı

 

  • Gelişen teknolojiyi yakından takip ederek pazar payımızı artırma yönünde çalışmayı

 

  • Şirketimizin faaliyet göstermiş olduğu sektörde kalitesi ile öne çıkan bir işletme olmayı

 

  • Kalite yönetim sistemimizin etkinliğini artırmak amacıyla; iklim değişikliğinin kuruluşumuzun ve ürün/hizmet kalitesi üzerindeki etkilerini dikkate almayı, paydaşlarımızın farkındalığını geliştirmeyi ve ilgili yükümlülüklere uymayı taahüt etmekteyiz.

Çevre Politikamız

AK PLASTİK olarak amacımız faaliyetlerimizden kaynaklanacak, çevre ve insan sağlığına olumsuz zarar verebilecek her türlü etkiyi belirleyip kontrol altında tutmaktır.

 

Bu amaç doğrultusunda şirketimiz;

 

  • Çevre yönetim sistemimizi ve performansını sürekli geliştirerek çevre kirliliğini önlemeyi

 

  • Çevreyle ilgili yasal mevzuatlara ve diğer yükümlülüklere uymayı

 

  • Geri dönüşüme konu olan hammadde malzemelerini kullanmayı

 

  • Süreçlerimizi etkin ve verimli olarak yöneterek atıklarımızı en aza indirmeyi

 

  • Çalışanlarımızı ve altyüklenici firma personellerini çevre sorunlarına karşı duyarlı hale getirmek ve farkındalıklarını arttırmak için eğitim vermeyi

 

  • Her türlü faaliyetimizden doğabilecek çevresel etkileri, toplumsal sorumluluk bilinciyle yönetmeyi

 

  • Yasal yükümlülüklerin ötesinde en iyi çevresel çözümlerin, uygulamaların,

çevre dostu teknolojilerin gelişmesine ve yayılmasına yardımcı olmayı

 

  • Sürdürülebilirlik yaklaşımlarını tüm süreçlerde ve ürün yaşam döngüsü aşamalarında uygulamayı

 

  • Çevre bilincini arttıracak her türlü girişime destek sağlamayı

 

  • İklim değişikliğinin önemi, gözetimi ve takibi konusunda; üst yönetimimiz, çalışanlarımız ve diğer tüm paydaşlarımızın farkındalıklarını yükseltmeyi, bu konuda zorunlu veya gönüllü yükümlülüklere uymayı ve sürekliliği sağlamayı taahüt etmekteyiz.

Stratejik Hedeflerimiz

  • 2026 STRATEJİK HEDEFLERİMİZ

    • ISO 9001:2015 ve ISO 14001:2015 yönetim sistemlerinin sürekliliğini sağlamak, iklim değişikliği gerekliliklerini tüm süreçlere entegre etmek ve sistem performansını sürekli iyileştirmek.

     

    • Tüm süreçlerde (Üretim, Boyahane, Gruplama, Kalite, Satınalma, Sevkiyat, Bakım, Planlama) performans hedeflerini %100 gerçekleştirmek ve proses verimliliğini artırmak.

     

    • İş kazalarını sıfır (0) olarak gerçekleştirmek ve İSG farkındalığını güçlendirmek.

     

    • Çevre kazalarını sıfır (0) seviyesinde tutmak, atık miktarlarını yıllık bazda en az %12 azaltmak.

     

    • Enerji ve doğal kaynak tüketiminde parça başına düşen sarfiyatı toplamda en az %25 azaltmak (elektrik, doğalgaz, su).

     

    • Makine parkurunu çevreye dost, enerji verimliliği yüksek teknolojilerle güncellemek ve toplam makine parkının en az %30’unu modernize etmek.

     

    • Kişi başı eğitim saatlerini %15 artırmak; kalite, çevre, İSG ve mesleki eğitimlerde yetkinlik bazlı eğitim matrisini %100 uygulamak.

     

    • Öneri sistemi kapsamında çalışan öneri sayısını %20 artırmak, çevre önerilerinin toplam içindeki payını yükseltmek.

     

    • Müşteri memnuniyetini %100 seviyesinde sürdürmek

     

    • Ürün tedarikçilerinin aylık performans ortalamasını en az %85 seviyesinde tutmak ve çevre/kalite belgeli tedarikçi oranını %10 artırmak.

     

    • Sektörle ilgili en az 4 fuar ziyaret etmek ve en az 1 fuarda kurumsal stand ile yer almak; yeni ürün veya müşteri kazanımını %10 artırmak.